Checkout flowet spiller en vigtig rolle

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Flere og flere hjemmesider er i dag webshops og fokuset på stort set alle sider, er en konvertering. På webshops skulle den konvertering gerne ende ud med en transaktion. Selve check ud forløbet spiller en utrolig vigtig rolle, og har alverden at sige når vi snakker online handel. Herunder vil vi tage et par historiske eksempler, samt et par nye. Læs med her og brug disse tips på din din egen webshop.

Enhver webshops hensigt er at skabe en transaktion og flere kæmper med at konverterings optimere den enkelte landingsside. Selve kassen på en webshop kan se ud på uendelig mange måder og det er her, at små ændringer kan spille en stor rolle. Spørgsmål som mange designer stiller sig selv er:

  • Hvilke farve skal betalings knappen være?
  • Hvor mange oplysninger skal vi bruge fra kunden?
  • Hvordan kan vi minimere disse oplysninger?
  • Hvor skal betalings knappen placeres?
  • Osv.

Af historiske cases kan bl.a. nævnes Amazon, som er en af verdens største online portaler inden for ny- og brugt salg af uendelig mange ting. Tilbage i midt 2000, kæmpede Amazon med at mange af deres bruger ikke afsluttede deres ordre, og altså faldt fra inden betalingen faldt. Problemet var så stort, at siden var i økonomiske problemer, og der skulle gøres noget her og nu. Problemet var at deres checkout flow var i over 7 steps og brugeren nåede simpelthen at miste interessen undervejs. Problematikken blev løst, ved at efter kunden havde lagt varen i kurven, var den kun en siden, hvor alle oplysninger om betaling var samlet, og brugeren havde altså overblikket over det hele.

Unig(k) checkout flow uniggardin.dk

På Uniggardin.dk, som sælger skræddersyet gardiner online, har et unik check ud flow. På selve bestillingssiden tages brugeren igennem 9 enkelte steps, hvor brugeren kan skræddersy gardinet, så det passer præcist til målene. Selve betalingsflowet er i 4 steps, hvor skriften bliver forstørret og man er ikke i tvivl om hvad næste step er. Det som gør formularen unik, er at hele forløbet med adresse, betaling og bekræftelse er på samme side, så brugeren ikke ryger væk fra siden. Prøv selv om tjek uniggardin.dk, når du skal købe gardiner næste gang.

Skriv en kommentar