Dansk B2B stormer frem online

Forfatter | Skrevet iVækst, virksomheder No comments

Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Længe har der været udfordringer for danske virksomheders tilstedeværelse online – særligt B2B-delen, hvor virksomheder afsætter deres varer til andre virksomheder via online platforme har haft hårde tider. Men nu lader det endelig til, at mange danske virksomheder har fundet den rette vej til online succes.

Gennem flere år har man hørt fremtrædende erhvervsledere i Dansk Erhvervsliv harcelerer mod de dansk industrigiganter, som har været for længe om at vågne op til digital dåd. Og længe har det da også set skidt ud, men på det seneste, er der kommet meldinger fra dansk giganter, som indikerer, at danske virksomheder er ved at være klar til at rejse sig, og tage kampen op mod internationale giganten, som med skalerbare løsninger står klar til at at overtage det danske marked, ruinere gamle danske virksomheder og efterlade nye virksomheder på udenlandske hænder. Men med de rette digitale discipliner i spil, finder man hurtigt en måde at berige ens kunder på, fremfor at benytte mere klassisk markedsføring.

Content marketing giver kunder handlekraft, også når det gælder faldsikring

Mange tror desværre, at content marketing er forbeholdt store brands, som Maersk, Coca-Cola og lignende. Men på fyn har man et eksempel på en virksomhed, som formår at sælge via godt indhold på deres hjemmeside. Fyns Kran Udstyr A/S er som sådan ikke en foregangsvirksomhed, når det kommer til markedsføring, men deres online indhold viser den rette tilgang til markedet. Virksomheden er udover at være førende indenfor kraner og alt udstyr til kraner også eksperter i faldsikring, hvilket må siges at være en niche-forretning. Og med en indgående database, med alle de relevante produkter der kan anbefales at benytte indenfor faldsikring, overdrager man hos Fyns Kran Udstyr vigtig viden til slutbrugeren, som får lettere ved at foretage en handling i forhold til at erhverve sig virksomhedens produkter.

Fremtiden for danske virksomheder er lys, hvis man fremadrettet følger Fyns Kran Udstyrs eksempel med berigende digitalt indhold.

 

Smid en kommentar