De nye nyheder

Forfatter | Skrevet inyheder, Online No comments

Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Det er ikke nogen nyhed at de trykte aviser ikke længere har sammen oplag som tidligere. Slet ikke det helt store som Berlingske, Ekstrabladet mf. Det har fået stor konkurrence af gratisaviser som man kan få på togstationer og andre steder, hvor de let tilgængelige for dem på farten. Derudover så er der mange der læser deres nyheder online og måske har tablet med når de sidder i toget eller om morgenen i stedet for en trykt avis.

Selektive nyheder.

Endnu en faktor som presser det store aviser, er at vi går meget specifikt efter de nyheder som netop interesserer os som individ. Mange føler måske at der er en masse overflødigt i de store aviser og fravælger dem af den årsag. Hvis man ikke er vild med sport, er det måske også lidt meget hvis man hver søndag skal betale for en avis med 20 siders sport sektion, som ikke kan fravælges.

Nyhedsbreve

En anden form for nyheder, som vi gerne abonnerer på, er nyhedsbreve. De fleste firmaer med respekt for sig selv, udgiver et nyhedsbrev som abonnenterne modtager direkte i deres indbakke. Som abonnent får man, således meget specifikke nyheder – oftest helt gratis – specifikt knyttet til den virksomhed, person eller brand som udgiver mediet. Mange hyrer dygtige tekstforfattere for at sikre at deres nyhedsbreve er af højeste kvalitet (læs mere her). På den måde får man som abonnent sjældent noget ‘overflødigt’, men i stedet velskrevet information om et snævert område.

 

Nyheder om den vi kender

Endelig så opsøger vi måske også andre former for nyheder end tidligere. “Nyheden” om at vores grandfætter er blevet far eller “Nyheden” om at naboen har fået stegt flæsk med persillesovs til aftensmad. Jeg taler naturligvis om Facebook og andre sociale medier, hvor vi får en anden form for nyheder som handler om dem vi kender.

 

 

 

Smid en kommentar