Derfor skal du lave digitalt content

Forfatter | Skrevet iOnline, virksomheder No comments

Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Content er et af de store modeord i moderne markedsføring, og det er ikke uden grund. Nogle mener, at content blot er et smart ord for fyldtekst, men det kunne ikke være mere forkert. Hele ideen med content er nemlig, at dit indhold skaber værdi for kunden. Derfor kan dit content være afgørende for virksomhedens succes.

BRO blog er content

Inden for kommunikation kan betydningen af content illustreres med hjemmesiden BRO Blog. BRO Blog er en guldmine for tips til sprog, kommunikation og tekstforfatning, og den ranker højt på Google. Bloggen drives – ikke overraskende – af kommunikationsvirksomheden Bro Kommunikation. Virksomheden bruger altså sin meget succesfulde blog til at gøre sit navn kendt – og ikke mindst som ”gratis” markedsføring af virksomhedens produkt.

Mange virksomheder er bange for at lave godt content, fordi de er bange for at afsløre deres faglige hemmeligheder. Når Bro Kommunikation for eksempel deler ud af sin store kommunikationsfaglighed på nettet, kan man frygte, at kunderne bare læser bloggen og klarer opgaven selv. Det er dog utroligt sjældent, at man skal være bange for det.

Læseren får nemlig sjældent mere end gode tips ud af dit content, og selvom de kan hjælpe en lidt på vej, er der langt fra gode tips til ekspert. Det, dit content i stedet gør, er at vise potentielle kunder, hvad du kan. Hvis du kan skrive indsigtsfulde og faglige artikler om et emne, skyldes det som regel, at du kan dit kram. Derfor er content en smagsprøve på, hvad du kan tilbyde kunden.

Content handler om relationer

Godt content har dog også en anden funktion, som måske er den vigtigste. Nemlig at skabe gode relationer til både nuværende og fremtidige kunder.

Det går kort sagt ud på, at du giver kunderne det, de vil have – før de mangler det. Du bliver altså en lille hjælper for kunden, når de søger efter et bestemt emne. Hvis de finder ud af, at de jævnligt drager nytte af dit content, er der stor sandsynlighed for, at de hyrer dig, næste gang de støder på samme problem eller har brug for gennemgribende hjælp.

Når du så først har landet kunden, fortsætter det gode arbejde med at fastholde dem. Her kan et godt nyhedsbrev være nøglen. Med godt og relevant content leveret direkte til kunden minder du dem nemlig ikke bare om din service – du gør dem også opmærksom på nye tendenser og problemstillinger. På den måde lærer de noget af dig, og måske beder de dig om hjælp til at løse de problematikker eller imødekomme de tendenser, du skriver om.

Du kan læse mere om, hvordan du laver content her.

Smid en kommentar