Håndværkerfirmaer vækster gevaldigt ved brug af digitale tilbudstjenester

Flow chart of affiliate marketing process. Performance-based marketing concept

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Digitaliseringen er i rivende udvikling, og den er ikke til at stoppe. Derfor er det vigtigt, at du som virksomhed omfavner de mange muligheder, som de digitale medier bringer med sig. Det handler om at være med på moden og udnytte markedet. Derfor er det også essentielt, at du som håndværker ser potentialet i de nye digitale tjenester.

Du havde måske ikke forstillet dig, da du startede dit håndværkerfirma, at en af dine arbejdsopgaver skulle være at formidle dit firma på sociale medier. Ikke desto mindre er det et yderst vigtigt aspekt for din virksomhed at følge med konkurrencen. Og det betyder, at du må lægge kræfter i og vægt på din digitale sociale profil.

Vær repræsenteret på digitale platforme

Selvom de digitale medier og online markedsføring måske ikke siger dig meget som håndværker, er det en utrolig vigtig del af at have en succesfuld og konkurrencedygtig markedsprofil. Derfor er det vigtigt, at du formår at udnytte de digitale muligheder, som du har til rådighed – ofte helt gratis.

Mange andre firmaer i branchen har allerede fået øjnene op for de mange muligheder, som sociale medier og andre digitale tjenester skaber for firmaer. De fleste mennesker bliver i dag påvirket gennem sociale medier. Stort set alle købsbeslutninger, som bliver taget i dag, er på en eller anden måde under indflydelse af en virksomheds indsats på sociale medier. Vil du være med til at konkurrere om kunder og ikke risikere at blive overset? Så må du blande dig på markedet.

Mange håndværkerfirmaer formår ikke at følge udviklingen og udnytte det potentiale, sociale medier og digitale tilbudstjenester tilbyder. Og det kan koste dyrt. Mange håndværkerfirmaer lider under ikke at være i stand til at tilpasse sig kundernes adfærd. Er du ikke repræsenteret der, hvor dine kunder er repræsenteret – så går det kun én vej, og det er nedad. Og husk; du behøves ikke at tilbyde de laveste håndværkerpriser for at være konkurrencedygtig. Man kan også slå på mange andre parametre som kvalitet, service m.v.

Derfor er digitale tilbudstjenester en god idé

Man hører tit, at håndværkerfirmaer bliver presset til det yderste, når de leverer tilbud på digitale tilbudstjenester – og det er ikke løgn. Derfor er der mange, der vælger de digitale tilbudstjenester fra, men det er måske ikke så god en idé.

Oftest er det nemlig betydeligt billigere for en håndværker at give tilbud gennem digitale tilbudstjenester, end det er i andre situationer. Man skal nemlig ikke gøre særlig meget for at skaffe tilbuddene (man behøver altså ingen øvrig markedsføring), og typisk er platformen opsat sådan, at man har alle de oplysninger, man skal bruge for at udarbejde et tilbud.

Regner man på de sparede arbejdstimer og sparet markedsføringsforbrug, vil man hurtigt opleve, at det kan være en rivende god forretning at give gode tilbud på projekter gennem en online tilbudstjeneste for håndværkere.

Dermed er det altså en win-win situation både for håndværkeren og kunden. For håndværkeren sparer tid og penge på markedsføring og udarbejdelse af tilbud – og kan dermed tilbyde en billigere pris.

På den anden side af skærmen bruger kunden lidt ekstra tid på at specificere det projekt, der skal tages hånd om, mod at de får en ekstra god pris og hurtig respons. Dette sker bl.a. gennem kendte tjenester som 3byggetilbud.dk og colego.dk, hvor der hver måned indhentes tusindvis af tilbud.

Skriv en kommentar