Klar virksomhedens rengøring digitalt

Forfatter | Skrevet ierhverv, Økonomi No comments

Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Erhvervsrengøring er nok en af de kedeligste brancher, men den er helt essentiel for mange virksomheder. I en virksomhed er der nemlig ikke plads til at bruge tid på rengøring, men det er til gengæld et område, der bare skal være styr på. Her får du et par tips til, hvordan du med digital hjælp kan få helt styre på rengøringen i din virksomhed.

Udnyt de nye platforme

I de seneste år er der dukket mange forskellige platforme op, som gør det nemmere for private og virksomheder at booke rengøring. Udnyt teknologien og klar det hele via app. På den måde kan du også nemt se andre brugeres ratings, så du ikke køber katten i sækken.

Husk dog at sørge for, at rengøringen foregår på ordentlige vilkår og med styr på forsikringen. Ellers kan det blive en rigtig kedelig affære for jer – og det kan også ramme direkte på bundlinjen. Der er nemlig større og større opmærksomhed på arbejdsmarkedets vilkår i disse år, og det kan ramme virksomheder hårdt, hvis de ikke tager deres ansvar alvorligt.

Robotstøvsuger

Hvis I kun er en lille virksomhed, kan I også klare en del af rengøringen selv. For eksempel kan det måske betale sig at investere i en robotstøvsuger, som kan tage det værste. Støvsugere kan uden problemer lade om dagen og så køre om natten, hvor I ikke er der. Det er dog ikke alle typer, der er lige gode til at håndtere ledninger og lignende på gulvet, så sæt jer godt ind i eventuelle udfordringer, før I investerer i en lille digital hjælper. Det er værd at overveje, om det kan betale sig at bruge tid og energi på at klare lidt af rengøringen selv, eller om det bedre kan betale sig for jer at betale jer fra det. Det kan være svært at finde den rigtige balance, hvis I er en lille virksomhed i vækst, så her skal I også undgå at binde jer på lange kontrakter.

Smid en kommentar