Når kundeservice bliver et salgargument

Forfatter | Skrevet iUncategorized No comments

Dette indlæg er et betalt indlæg - det indeholder betalte links.

Generelt er der ofte et organ i en virksomhed, man ikke har lyst til at snakke med, og for de flestes vedkommende er dette kundeservice. For skal man have fat i kundeservice, betyder det i langt de fleste tilfælde, at det er fordi der er noget galt. Er det tilfældet er det naturligvis betryggende, at man rent faktisk også kan få fat i dem. Det har de indsat hos teleselskabet CBB, hvor de gør meget ud af denne del.

Faktisk har de satset så meget på deres kundeservice, at det er blevet til et af deres vigtigste salgsparametre, og at noget af det de virkelig sælger sig selv på, er at de har Danmarks Bedste Kundeservice i 2016 i flg en undersøgelse lavet af analyseselskabet. Du kan læse alt om CBB kundeservice, priser og kundetilfredshed her.

Kundeservice er blevet PR

Kundeservice er nemlig gået fra at være et nødvendigt onde i virksomheder, til mere eller mindre at være blevet et PR værktøj hvilket i høj grad skyldes de sociale medier. Et enkelt forkert svar på en kundeservice side på Facebook kan udvikle sig til en regulær shitstorm, se bare Telmore der er kommet i modvind på grund af deres svar på Facebook omkring overenskomst.

På den anden side så kan gode og humoristiske svar lynhurtigt sprede sig som ringe i vandet, fordi at selvom historier og død og ødelæggelse sælger aviser, så er vi også vilde med den gode historie, og den slags ser man mange eksempler, netop fordi alle undersøgelser viser at kundeservice har en betydning i forhold til hvordan en virksomhed bliver opfattet.

Det er heller ikke usædvanligt at der er kommunikationsfolk med inde over besvarelser, da der ikke er meget der er overladt til tilfældigheder.

Smid en kommentar