Research har aldrig været nemmere

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Vi kommer ikke udenom, at mere og og mere bliver digitaliseret og online, når det kommer til ydelser. Om det så er det offentlige hvor alt skal udfyldes med nemID eller det er vores realkredit lån, der skal omlægges. Langt det meste kan klares med få kliks, og det er heller ikke uden grund af flere og flere bankfilialer lukker, og mange administrative stillinger rundt omkring bliver sparet væk.

Sammenligninger har aldrig været nemmere

En af de steder hvor det store online fokus har gavnet forbrugerne, er når det kommer til at sammenligne. Uanset om det handler om at låne penge online eller man skal have en ny vaskemaskine eller finde den billigste hotelovernatning. Det er altid nemt at finde den bedste pris, de bedste betingelser, laveste rente eller lignende. Der findes en lang række forskellige prissammenligningssider, hvor forbrugere nemt kan søge på et produkt og finde den laveste pris – om det så er et lån et mobilabonnement eller et fjernsyn.

Når priserne osv er online, er det nemt at finde frem til hvor man kan få det bedst muligt. Det har derfor også sat store krav til de forskellige butikker og udbydere. Hvis de tilbyder et produkt til en langt højere pris end konkurrenterne, vil de naturligvis have svært ved at sælge dette online.

Loyale kunder er en saga 

Der var en gang hvor butikker sagtens kunne have loyale kunder, men i takt med at mere og mere er rykket online er loyaliteten dalet. Mange handler naturligvis i de samme webshops igen og igen, men i mange tilfælde vil det netop være fordi at den pågældende webshop netop har lave priser.

Der findes mange webshops der eksperimenterer med kundeloyalitetsprogrammer og lignende, der skal være med til at fastholde kunder. Loyale kunder kommer igen og igen, og researcher måske ikke helt så meget på priser inden de køber, heller ikke selvom de egentlig godt ved, at de måske kunne få det lidt billigere et andet sted.

Så hvis man vil skabe loyale kunder, skal man tilbyde lidt udover det sædvanlige, medmindre man altid har de laveste priser, hvilket de færreste kan garantere.

 

Skriv en kommentar