Supermarkederne digitaliseres

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Der har aldrig været større fokus på digitalisering på dagligvarer området, end der er lige nu. Alle snakker om Amazon og hvad det kommer til at betyde, når de for alvor kommer ind på det danske marked. Men allerede nu er der sket en gigantisk udvikling på markedet. For ganske få år siden, var der ganske få udbydere at dagligvarehandel på nettet, idag bugner det med muligheder.

Fra at Nemlig.com stort set sad på markedet selv, kan man idag handle ind i langt flere butikker. Coop, der står bag butikker som Irma, SuperBrugsen og Kvickly, er blandt dem der har satset størst. Tid en af en de ting, som får stadig større og større betydning, og det er ikke noget vi får mere af. Det handler derfor om at bruge den man har bedst muligt. Det er i hvert fald tendensen i samfundet, og en af grundene til at mange vælger at handle online. Det sparer dem for tiden i supermarkedet, køen ved kassen og turen ud i bilen med 4 poser, hvor hanken knækker på den ene.

Nutiden er digital

Det er altså ikke kun fremtiden der er digital, det er i høj grad også nutiden. Vi er blevet mere og mere vant til online supermarkeder, hvor vi hjemme fra vores sofa kan gøre vores indkøb lige præcis når det passer os. Hvis supermarkederne vil være klar til fremtiden, er det derfor også essentielt at de hopper med på vognen og ikke lader sig sakke bagud.

Fakta, der også er en del af Coop, har taget endnu et skridt i deres digitalisering. Her kan man nemlig selv scanne sine varer mens man handler. Pakke dem med det samme og så betale direkte med mobilen, uden at skulle stå i kø ved kassen.

Det minder meget om Amazons kassefrie butikker, og er helt sikkert noget vi kommer til at se mere af inden for de kommende få år. Jo mere digitale butikkerne bliver, jo mere vinder de.

Skriv en kommentar